Během posledního hovoru o výdělcích společnosti Microsoft generální ředitel Satya Nadella prozradil, že více než 10 milionů uživatelů – neboli 40 % z 25 milionů předplatitelů Xbox Game Pass – vyzkoušelo cloudovou herní platformu společnosti.
Přihlášením k odběru Microsoft Game Pass Ultimate za 14,99 $/měsíc získají uživatelé přístup ke cloudové herní knihovně společnosti, kterou lze streamovat z nedalekého serveru. Tímto způsobem cloudové hraní osvobozuje hráče od omezení spoléhání se na počítač nebo konzoli s výkonnou, drahou grafikou a hardwarem. Například některé z nejpopulárnějších her od Microsoftu, jako je Flight Simulator, jsou nyní dostupné na zařízeních s nižší specifikací, jako jsou telefony a tablety.
Růst technologické společnosti v této oblasti je charakteristický pro celkový boom trhu cloudových her. Newzoo předpovědělo, že příjmy z cloudových her v roce 2024 vzrostou na 6,53 miliardy dolarů a budou tvořit asi 3 % z celosvětového herního trhu s hodnotou 200 miliard dolarů, což je procento, které je ve skutečnosti působivější, než naznačuje, protože technologie se poněkud potýkala s rozjezdem.
Mnozí věří, že chybějící složkou bylo 5G. Je to proto, že 5G nabízí požadovanou nízkou latenci a vysokorychlostní konektivitu, stejně jako schopnost zvládnout vysoké požadavky na data očekávané od předplatitelů herní platformy.
„Naší ambicí je umožnit hráčům hrát, kdy, jak a kde chtějí,“ řekl Nadella a dodal, že Microsoft „předefinuje, jak se hry distribuují, hrají a prohlížejí.“
Podělil se také o to, že v minulém roce hráli předplatitelé na této platformě „miliardy hodin“ her a že roční tržby z her Azure vzrostly o 66 %.
Celkové příjmy společnosti Microsoft ve třetím čtvrtletí dosáhly 49 miliard dolarů, což je meziroční nárůst o 18 %.
Zdroj: rcrwireless.com